söndag 17 april 2011

Välkommen säsong 3




2011 har startat. I dag premiärbesökte vi lotten. Jag tänkte att vi mest skulle fika, men barnen var så galet peppade och ville "jobba, jobba, jobba". Grävde upp spadar ur redskapslådan och slogs om att få uppgifter. Det var härligt att se.

Till slut fikade vi ändå.

Rabarberna är på väg upp, gräsmattan nästan grön, lite odefinierbara vårblommor (vita), någon gammal tulpan.

Jag försökte klippa bort det gamla i hallonsnåret, men trots att jag tog en granne till hjälp med att fatta hur man gör, hade jag svårt att se vilka som var gamla och vilka som var fjolårsskott.

Började rensa bort fjolårsris, men hann såklart ingenvart.

Men det gör inget.

Allt står där det ska, stängslet lutar lite betänkligt och borde väl åtgärdas. Vi glömde kvar en Friskis-flaska med saft. Elisa bajsade på marken och så spikade jag fast en ny vaxduk på bordet med nubb. Leonel besviken för att han inte fick spika.

En toppendag helt enkelt. Jag letar efter stresskänslor och krav, men känner bara ro inför min lott. Skönt så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar