måndag 30 augusti 2010

Kunde klippa gräset

Skulle träffa Anna. Hon föreslog lotten. Att vi skulle sammanstråla där med alla barnen och fika i lördags. Jag tänkte gå upp på söndagen. För att jag måste. Gräset var gräsligt högt och sist misslyckades jag med att klippa det. Gräsklipparen tog inte. Men jag sa ja - för man ångrar aldrig en utflykt.

Och det magiska inträffade att det blev fint väder, Anna tog barnen på grodletar-tur och jag hittade en gräsklippare som tog! Och kunde lämna det fint och klippt och dessutom halvrensat i landen.

Ungarna åt morötter ur landen. Vi plockade med oss morötter, lök och persilja hem och skänkte zucchini till Skarpnäcksborna. Potatisen är det inte mycket med. Nervissnat och halvruttet. Nästa år blir det en tidig sort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar