lördag 7 augusti 2010

Självplock i intensivt regn

Även om vi inte äter annat än zucchini kommer vi inte att hinna göra av med den perverst stora zucchinin som finns i mitt land. Så jag delar med mig. Lite till sniglarna, men de är så vänliga att äta en grönsak i taget, de är bara inne på sin andra. Så jag ordnade självplock idag. Sara kom, hon har ju både hund och ett ordentligt regnställ. Det hade även barnen, men mitt höll inte måttet och Jaime glömde regnbyxorna hemma. Så vi plockade med oss för husbehovet (lök, morot, potatis, persilja, dill och - zucchini) och tog med kaffetermosen till Hammarbyhöjden. Där Sara raskt levererade en utsökt zucchinisoppa där de enda utom-lotts-ingredienserna var buljongtärning, salt, peppar och dragon. Efter det blåbärspaj med mandel, tack och bock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar